Stressig morgon
2009-06-09
09:07:10

Det är väl självklart att jag försov mig imorse... och då kommer jag ju givetvis på vad det var jag glömde igår... jag skulle ju ha letat fram passet... ska ju till ambassaden och ansöka om ett nytt pass och då måste jag ju ha det gamla med mig... trött och stressad som jag var så försökte jag tänka på vart jag brukar förvara passet... och det sista stället jag kunde komma på var en utav de små lådorna i sekretären... bara det att sekretären står tom ute i förrådet... jag och Kristin tömde ju den på grejer... allt som fanns i den hamnade i ett litet skåp ovanför garderoben... så jag upp på en stol... slet ner hälften av innehållet i skåpet och kommer fram till att så dumma kan vi ju inte ha varit att vi packat ner passet i någon utav alla små kartonger som nu finns där... så jag tar en titt till i mitt nattduksbord... och där låg den... kunde ju inte hitta den första gången jag letade där innan jag slet ut allt ur skåpet... nänä... det hade ju varit för enkelt...  så det var bara att slänga in allt bråte i skåpet och fortsätta stressa till jobbet... trots att jag försov mig nästan en halvtimme... och att jag fick leta efter passet... så var jag inte sen till jobbet mer än 5-10min...

Kristin kan vara glad att jag inte ringde och väckte henne imorse för att fråga vart mitt pass är... för det var inte långt ifrån ;o) ringde henne igår och frågade vart vi hade lagt en skiva som jag letade efter... så jag slet ut halva innehållet ur samma skåp redan igår... och givetvis låg ju inte skivan där heller...

Förändring är bra och oftast väldigt roligt... men inte när det gäller att komma ihåg saker... när saker och ting har hittat sin plats och för en gångs skull fastnat i mitt minne... då blir det helt fel när jag ska hitta de där sakerna igen... även fast min mamma inte har en aning om vart jag lagt mina saker händer det ofta att jag ringer henne och frågar ändå... hon känner väl mig så väl så hon kan tänka sig vart jag lagt grejerna... och nu när Kristin varit med och flyttat runt på grejer hamnar även hon på min lista för kandidater att ringa och fråga... kruxet är ju att hon har ungefär lika dåligt minne som jag har så vi får väl se hur det går...  ;o)



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0