Recept på Mockarutor
2009-06-17
19:05:19

Här är mitt (min mammas) recept på Mockarutor... :o) 

INGREDIENSER

Kakbotten
4 st ägg
4 dl strösocker
2 dl mjölk
140 gr smält margarin
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver

Glasyr
½ paket florsocker (ca 4,2 dl)
1 ½ msk kakao
2 msk vatten (använder aldrig kaffe då jag inte dricker det själv)
3 msk smält margarin
strössel eller kokosflingor

Gör så här:
1. Blanda äggen och sockret
2. Smält margarinet och häll i tillsammans med mjölken och blanda
3. Blanda mjölet, kakaon och bakpulvret och häll sedan i det också
4. Smörj en långpanna
5. Häll ner smeten och ställ plåten i mitten av ugnen i 200 grader i ca 30min (beror lite på ugn)

6. Blanda florsockret och kakaon
7. Smält margarinet till glasyren och häll i det och vattnet
8. Smeta ut det på kakan medan den fortfarande är varm så glasyren smälter och är lättare att bre ut
9. Strö på strössel eller kokosflingor





» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0