Hispig
2009-10-21
12:55:35

Har gått omkring helnervös sen i måndags... (kanske därför jag inte lyckats blogga så mycket.. hehe) jag fick veta att på tisdag (igår) klockan 10 skulle det komma en revisor och granska några utav mina konton jag stämmer av... problemet är ju att jag gillar inte att prata inför folk... nu gällde det i och för sig på min egen plats... och för en person... men ändå... OCH PÅ ENGELSKA!!! PANIIIIIIIIK!!

Kan väl engelska rätt bra... men jag kan då fan inga facktermer och sånt...

Så igår klockan tio när jag satt här och nästan skakade... får jag då besök... inte bara utav en revisor utan två... jippi... jag börjar haspla ur mig allt jag bara kan komma på helt röd i nyllet och ska sen visa hur jag läser in filer och prickar och så... det blir ju inte mindre pinsamt när jag inte lyckas få fram ord på engelska som ändå används väldigt ofta på jobbet... som saldo till exempel... det bara försvann... den ena revisorn försökte hjälpa till och vi kom fram till att det var ordet balance jag förökte komma fram till.. hej och hå... nästa ord jag inte kunde få fram var årsavgift.. men hallåååååå!!!! till sist kunde jag inte ens komma fram till vad avgift är på engelska... det var väl i och för sig lika bra då vi sen upptäckte att jag inte kunde visa något mer då jag inte fått all information... STRÅLANDE!!

De tackade för sig och bad att jag skulle komma och hämta dem så fort allt var i sin ordning igen... det är nu onsdag... halva dagen har gått... och det är fortfarande inte i sin ordning... jag vill ju bara bli av med det här och kunna slappna av... går på helspänn hela tiden... de dyker ju upp ibland med några frågor och så... blir lika skräckslagen varje gång... hahaha...

Fick frågan idag ifall det är ok att de sitter med mig i en timme sen när det väl funkar igen... jamen vad ska jag säga... och vad är det som tar en timme... det känns nästan som att man haft nåt fuffens för sig och att man nu blir granskad... men så är det ju givetvis inte...

Jag tycker inte om sånt här... och jag tycker definitivt inte om att behöva gå runt och vara nervös hela tiden... tålamod är inget jag har överflödigt utav så allt väntande är i princip värdelöst...



Postat av: Millie

Åh herregud... jag förstår. Jag tänkte faktiskt på det idag att "jösses, hur fixar hon det där? Tänk om det var jag. Jag skulle dött av nervositet!" Det låter, där jag sitter iaf, som att det går bra. Kram

2009-10-21 @ 18:56:16
URL: http://themelisende.blogspot.com/

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0