Det stinker!
2010-04-22
11:09:14

Nu börjar jag få nog... Jag har alltid haft en jobbig näsa... och jag har länge varit känslig för vissa parfymer och andra dofter... sen jag slutade röka för snart två år sen så har det ju inte direkt blivit bättre... En liten puff av vissa dofter kan ge mig huvudvärk... alltså det bara slår till i princip... lukten/doften sitter sen kvar i min näsa och gör saken värre... ibland blir det till och med migrän-liknande symptom... Den här morgonen har jag redan fått mig två omgångar... den första på tunnelbanan där någon parfymerat sig så in i jag vet inte vad... så jag satt med antingen halsduken för näsan eller en ärm... nää det ser ju inte alls konstigt ut och ingen stirrade... I WISH!! När jag sen kommer till jobbet så är det en kollega som smörjer in händerna... och så har jag lite mer huvudvärk... mina kollegor vet att jag har en knäpp näsa... Det som stör mig mest är kommentarerna man kan få... som igår... så användes handkrämen som jag då uppenbarligen inte tål... och jag muttrade om att det stinker... då fick jag en onda-ögat-blick och kommentaren "Det doftar gott"... Ja det kan dofta gott... men forfarande stinker det i min näsa för det är en stark doft... hur fan vet nån annan hur jag upplever dofter/lukter... En annan gång när jag satt med halsduken för snoken på jobbet så fick jag kommentaren... "Du behöver inte sitta brevid mig om du ska hålla på sådär"... och då var det inte den personen som orsakade huvudvärken vilket hon också visste om... Jag vet inte riktigt vad jag ska göra... de dagar jag har till exempel en stickad tröja på mig så kan jag inte ha parfym också... då blir jag alldeles snurrig... kan bara påverka det jag själv använder... andra kan jag inte göra så mycket åt... Kan och tänker inte "förbjuda" någon att använda vare sig krämer eller parfymer... men måste man parfymera sig på jobbet? Och krämer... ja är man torr så är man... men då måste jag väl fan åtminst0ne få göra det jag kan för att slippa huvudvärk utan att få dessa kommentarer... Eller??


Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Live, Love & Laugh

Jag anser att på arbetsplatser, skolor och sådant där man vet att det finns någon som är känslig så ska man vara medmänsklig nog att kunna respektera och inte använda starka dofter!:) Jag kär själv på ingen parfym alls!:)

2010-04-22 @ 11:28:50
URL: http://alisagonzalez.se

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0