Sånt som sägs
2010-02-04
13:04:48

Ni vet såna där saker som man säger betyder något...? Alltså till exempel ifall det kliar i handflatan så betyder det något... Jag fick lära mig en ny sån för inte så länge sen som jag inte hade hört förut... fast de jag tar upp nu är på finska... vet inte ifall de har samma betydelse på svenska... och översättningen är inte exakt... Vet inte heller hur bra dessa stämmer men det är ju nåt man bara säger och jag tycker sånt där kan vara lite kul... :o) När det kliar i handflatan: Oikea ojentaa = Kliar det i handflatan på höger hand betyder det att man blir av med pengar... Vasen vastaan ottaa = Kliar det i handflatan på vänster hand betyder det att man "får" pengar... När man nyser ett visst antal gånger i rad: 1 gång = hyvää = något bra 2 gånger = pahaa = något dåligt 3 gånger = rahaa = pengar 4 gånger = rakkautta = kärlek Någon som vet fler??  :o)


Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Nominera din favorit Inspirations Blogg!

aaaah jisses gumman jag har en helt radda med sådan, vill du läsa?

Om din högra öra blir röd och varm = Någon snackar skit om dig
Om din vänstra öra blir röd och varm = Någon snackar bra om dig

Om din högra fotsula kliar = Du kommer att resa
Om din vänstra fotsula kliar = Du får oväntat besök

Om din näsa kliar = Antingen kommer du att bli arg elle rnågon kommer att bli arg på dig

Om du tappar en gaffel = Du får oväntat besök
Om du råkar ta två knivar till dig själv = Det finns två killar som tycker om dig och du kommer att få välja mellan de

Om ditt öga "darrar" = Du kommer att gråta eller bli ledsen

Och många fler som jag just nu inte kommer på!:)

2010-02-04 @ 13:22:48
URL: http://alisagonzalez.se

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0