Dag 1 med BM (BalsamMetoden)
2010-01-17
18:31:10

Jag har aldrig riktigt gillat mitt självlockiga hår... alla andra gillar det men inte jag... men så är det väl alltid... och så vill man ha det man inte kan få... jag vet inte hur många gånger jag till exempel har plattat mitt hår med plattång bara för att få det lite rakt... och en stund senare har håret börjat krulla ihop sig igen... jag gjorde till och med två rakpermanenter inom loppet en och samma vecka en gång... och håret var fortfarande inte rakt... inte ens rakt med lite fall... bara förstört... det har tonats och det har blekts... jag har alltså misshandlat mitt hår på alla tänkbara sätt...   Har nu ett tag kollat runt lite på nätet och sökt på självlockigt hår och så... och hamnar oftast på en och samma sida... lockig.se... där finns massor med tips för lockigt hår... bland annat nåt som de kallar Vacker utan schampo... nu verkar det hela vara en hel vetenskap så jag tänker inte ens försöka förklara... enklast är att gå in och läsa själv... och det är inte bara för självlockigt hår... utan för alla...

Varit på väg att testa det här med Vacker utan schampo flera gånger förut men som vanligt har jag inte fått ändan ur vagnen... nu är jag så less på mitt hår och efter att igår igen ha suttit och kollat på nätet vad tusan jag ska hitta på med mitt hår tänkte jag testa det här... helst skulle jag ju vilja kliva ut ur duschen och inte behöva göra så himla mycket med mitt hår... utan kunna låta det vara... det har inte gått hittills... jo visst har det blivit lite lockigt men det har i stort sett varit tok-frissigt och inte alls fint... har alltid blivit tvungen att ha i någon styling-produkt för att få det lockigt... sådär fint i alla fall... Man ska alltså först tvätta håret med ett godkänt schampo... en sista gång... sen ska man ha ett godkänt balsam... på deras hemsida finns listor för godkända balsam, leave-in och inpackningar... läs där så slipper jag krångla till det ännu mer... det finns hur mycket produkter som helst som är ok... och jag tycker alltid att det är jobbigt med för många alternativ så jag gjorde livet lite enkelt och valde att gå till apoteket... där har de inte så stort sortiment... Jag köpte Apoliva Schampo 50ml 15kr... reseförpackning... det är ju trots allt sista gången (om det här nu funkar) jag ska använda schampo och inget av de jag hade hemma var godkända...  Apoliva Care Milt Balsam 150ml 42,50kr och Apoliva Balsamspray för barn som leave-in 150ml 35kr... Jag hoppade in i duschen... schamponerade... och hade i balsamet... lät det verka en stund... när jag klev ut ur duschen såg jag till att inte torka håret med min vanliga frottéhandduk (det ska tydligen inte vara bra) och tog fram min glestandade kam (afrokam kallade vi den för förut) och kramade i balsamsprayen... och lät det lufttorka... ville inte ha i nån styling-produkt för att verkligen kunna se om det blev någon skillnad... styling-produkter ska också vara godkända... Vet inte om jag gjorde massor med fel eller rätt... men det är fan redan skillnad!! Det är lite synd att jag inte har någon bild på hur det brukar se ut när jag duschat och sen bara låtit håret lufttorka... jag tycker att det sett ut som en risbuske... men nu... efter första grejen... ser lockarna mer definierade ut... och det är ju precis det jag vill... utan att ha i nån produkt... ok... balsamsprayen är ju en produkt i sig... men jag menar skum och sånt... Försök nu se förbi den groteska utväxten som dessutom gör att jag ser flintis ut på hjässan... och att jag inte fått in nån bra teknik för att fota håret... och det faktum att mitt hår inte sett en sax på länge... dag1BM

VAD TYCKS!?!? :0)




Postat av: Sari

Det ser ju jätte fint ut!!!!!
Fan ska också prova, som sagt man vill ju kunna kliva ur duschen, låta håret självtorka och kunna gå med uttsläppt hår. Av någon anledning börjar jag få ordentligt med krull på mitt hår.

2010-01-18 @ 14:06:16
Postat av: Sari

Aja, man kanske får ge det ett tag och då kanske det håller i sig också =)

2010-01-18 @ 17:41:00

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0