Får snällt erkänna mig besegrad...
2010-03-08
14:49:52

Det här håller inte längre... Det har i det stora hela gått väldigt bra med bantandet... men nu får jag nog ta mig till nästa steg... har inte tagit mig till det målet jag hade hoppats på... men nu måste det in lite mat i min kost... Känner att kroppen inte är riktigt hundra nu... plus att jag är hungrig... hungrig... hungrig... tror att förra veckans träningspass satte igång det hela... veckan innan när jag "bara" tränade hemma gick hur bra som helst... ja jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på... Och det är inte så att jag vill sluta med ren kur... jag vill ju komma ner till ett av mina delmål... det här känns som att ge upp... även fast jag vet att jag redan nu åstadkommit väldigt mycket vad gäller vikten... Och känslan av att ge upp känns inte ett dugg bra... det var inte den känslan jag ville ha när jag skulle börja införa mat igen... jag ville ju känna mig peppad att ta tag i den svåra biten... Pricken över i:et är nog att jag nu 4,5 vecka in i kuren har mens för tredje gången... normalt har jag det typ en gång per år... och då är det oftast inte mycket att bry sig om... annat är det nu... Det kan jag väl i och för sig ta... men nu börjar jag hamna i ett läge där jag känner att huvet hänger liksom inte med... samma sak med ögonen... fast ögonen har jag känt av lite grann hela tiden... men nu är det ännu mer... och det är jobbigt... Jag tror att jag har bestämt mig för att lägga till 100gr protein och 50gr grönsaker på fredag... det som då är nästa steg... upptrappningen till mer vanlig mat... anledningen till att jag vill vänta tills på fredag är ju såklart att jag vet ju inte riktigt vad magen säger när den får nåt annat än sörja... Så tror jag att det får bli... förmodligen... kanske... vi får se... Suck...


Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Live, Love & Laugh

Men gumman, neeeh, se dig inte själv besegrad eller som du gett upp. Det är jätte bra och jätte viktigt att du lyssnar på din kropp och den talar om för dig att den inte är som den ska och inte mår bra och det SUPER viktigt att ta tag i det när man som först känt det. Att du gått ned så mycket som du gjort på så kort tid är påfrestande för kroppen och det är MYCKET, du har nästan gått ned lika mycket som jag på 1 månad och jag på 4 månader.

Se det inte alls negativt, nu är det bara att fortsätta på rätt bana med kosten, du måste hitta dina "fällor" och trappa ned på de. Min fälla är socker och kolhydrater och jag har nu lärt mig att hantera de och håller vikten i god takt.

2010-03-08 @ 14:58:42
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Jenny

Det är som sagt inget nederlag gumman...Du har nått jättelångt ju...Jag är stolt över dig! Det kommer fortsätta att gå fint fastän du lägger till mat ;O)
*kramaom*

2010-03-08 @ 17:53:19

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0