Tabu
2010-10-21
22:52:42

Det finns så mycket sånt där som man helst inte ska prata om... sånt där som man egentligen har en åsikt om men som bör hållas för en själv... det här är en sån grej känner jag... vad man tycker om barn...  Jag är fullt medveten om att jag förmodligen kommer att få ångra att jag sagt något... och att risken/chansen finns att jag kommer att ändra åsikt en vacker dag... men det är så jag känner... just nu i alla fall... så här kommer en del hårda ord... Jag är inte speciellt förtjust i barn... ja jag kan nog säga att jag helt enkelt inte gillar barn...  tycker att de luktar illa... de låter... de har sönder saker... de förstör... de är elaka... listan kan göras längre... det finns givetvis undantag... men nu får det ligga på en generell nivå... och det spelar ingen roll om det är barn jag känner eller inte... jag är ledsen... men jag har ingen on/off-knapp som gör att jag kan ändra inställning... Att jag nu skriver det här inlägget är för att jag börjar bli irriterad... på alla som frågar om det inte är dags att skaffa barn... jaa va fan... jag är inte så ung längre... och är äntligen inte ensam längre... men varför är folk så besatta av det här med att man måste skaffa barn... varför är det ett måste... jag kanske inte vill... Ja då får man ju kommentarer i stil med att klockan tickar och allt det där... jamen jag tänker ju fasiken inte skaffa kids för det... just nu är både jag och min sambo nöjda med att inte ha några barn och har inga planer på att skaffa några heller... vi har andra planer som vi hoppas kunna fullfölja istället... vem vet... det kanske kommer en dag då vi är redo för allt det där... men det får vi se sen... Så lyssna noga nu.... vi är nöjda just nu... kan vi få vara det?


Postat av: Alisa

Jag tycker att det inte finns några måste att tycka om barn eller vilja ha barn. Det är som om man vill ha hund eller katt, inte alla är hund eller katt människor precis som inte alla är till för att ha barn. Även om det ingår i vår "natur" att fortplanta oss så finns det människor som borde ha fötts kastrerade!

Frivilligt val och ingen ska bli dömd för något utav det alls! :)

Svar: @Alisa,
Det är inte så himla farligt som det låter... jag var bara grymt irriterad... :)
Lelle

2010-10-22 @ 15:58:53
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: sari

Som jag sa till dig när vi pratade om det. Alla gör sina egna val och det angår ingen annan. Och frågar man om det inte är dags och man får till svar att det inte är det så får man väl acceptera det.

2010-10-22 @ 19:47:41

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0