Jag förstår, men gillar det inte!
2011-02-28
10:29:03

Nu har "chocken" lagt sig efter gårdagens besked... Den där dealen på dansskolan som jag la upp förra veckan... innebär nu då att den kursen kommer att "sno" våran lärare... vilket gav en hel del protester igår från eleverna... Skolan anser ju att vi köper kursen och inte läraren och att då alla lärare är behöriga så ska det inte spela någon roll ifall vi byter lärare... jag kan förstå skolans resonemang... men nu har ju vi vant oss vid vår lärare och vill ha honom kvar... jag har ju precis börjat vänja mig vid att dansa med vår lärare... och sedan få en ny som man inte känner känns faktiskt rätt jobbigt... den nya läraren är säkert jättebra... och självklart så måste vi ju ge honom en chans... men vi elever måste faktiskt få gnälla och smälta det här också... det finns elever som bytt till vår grupp enbart för att få ha den läraren... de var inte på plats igår så de lär väl inte bli speciellt glada när de dyker upp nästa vecka... Hade vi vetat säkert att vi får tillbaka honom efter de fem veckor som den här special-kursen gäller... hade det väl varit ok... de kan få låna honom den tiden... men när de säger att de inte vet ifall vi får tillbaka honom blir man ju rätt besviken... man känner sig lite bortknuffad på nåt sätt... För min egen del känns det extra tungt att först och främst veta att jag missar en massa veckor... men att jag dessutom missar en hel del med en ny lärare som jag inte alls vet hur han kommer lägga upp lektionerna... är inte så kul... Men som sagt... det är fortfarande en behörig lärare... så det kommer säkert gå bra i alla fall... vi får väl i alla fall hoppas det...



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0