Summithelg - del 2
2011-05-09
23:42:28

LÖRDAG: Dagen startades tidigt med frukost på hotellet... jättetrött men nöjd över att ha kommit i säng hyfsat tidigt och inte bakis... :smile: Vi promenerade till DogA (Norsk design- og arkitektsenter) där vi hade konferensen... vi var uppdelade i grupper om 5-6 personer (totalt över 30 grupper) och varje grupp fick en liten mobilliknande mojäng... som skickade ut instruktioner om vad vi skulle göra... vi har haft det på tidigare konferenser men i år var det hela väldigt lättsamt och roligt... inte alls prestationsångestframkallande... (långt ord.. heter det så tro?) [caption id="attachment_4544" align="aligncenter" width="311" caption="Utanför DogA"][/caption] Förutom uppgifterna vi skulle utföra fick vi lyssna till en fantastisk föreläsare... och jag menar fantastisk... Micael Dahlén... upp på scen presenterades denna professor... och jag tänkte att jaha... nu kommer det upp en rund liten farbror i kostym och glasögon... ja typ så... mmm jag vet... förutfattade meningar... men hur som helst... och upp på scen springer en helcool man... och håller en jätterolig föreläsning om ekonomi och marknad...

Bildkälla: Wikipedia 2010

Efter konferensen var det då promenad tillbaka till hotellet för att göra sig iordning för kvällens middag och fest... allt var hemligt... och vi hämtades med buss utan att veta vart vi skulle...

Det visade sig att vi skulle till Wallmans... stället var bokat enbart för oss och vi fick äta en jättegod middag och se en superbra show... stämningen var på topp och det gick liksom inte att låta bli att ryckas med i det... jag sjöng och dansade och hade mig...

[caption id="attachment_4545" align="aligncenter" width="311" caption="Wallmans Oslo"][/caption] När middagen och showen var över var det dags att svänga sina lurviga... men det tog inte lång tid förrän ett liveband tog över... gissa vilket band... de presenterades (lite pinsamt) som "from boyband to manband".... hahahaha... men det var popbandet A1... ja ni i min ålder kommer nog ihåg dem... ett band med fyra grabbar... fast numer är de bara tre...  för att fräscha upp minnet lite så har ni en av deras äldre låtar här...
Killen som sjunger första versen är inte med i bandet längre... Visste inte riktigt vad jag tyckte om det där... liveband är ju alltid kul och jag stog som vanligt vid scenen och dansade... men på nåt sätt kändes det antingen nostalgiskt då det här bandet var nåt jag lyssnade på när jag var ung... eller bara tragiskt... tragiskt mest för deras skull kanske... vad tusan gjorde de på en spelning för vårt företag... går det dåligt för dom... ja inte vet jag... men lite kul var det ju då trots allt... de var ju faktiskt med i norska melodifestivalen förra året... Bara för att så blev jag ju tvungen att lyssna på deras nya album... eller ja det är väl från förra året tror jag... och den här rackarn har fastnat i mitt huvud... den bara vägrar försvinna...
Hur som helst... det hade ordnats med transport tillbaka till hotellet och jag åkte med bussen som gick klockan ett... halv två ungefär låg jag i sängen igen och slocknade fort som ögat... :biggrin:


Postat av: Alisa

Men nej!:( Nu får du snart sluta uppdatera jag blir ju ledsen att jag missade den! Men jag förstår att det var den bästa hittills!:) Alla tyckte nog det verkar d som!:D Wallmans är grymt, var på den i Sverige med sambons jobb en gång!

Svar: @Alisa,
Hihi... mer än så har du ju inte missat... på söndagen hände det ju inget mer... :o)
Lelle

2011-05-10 @ 12:35:28
URL: http://alisagonzalez.se

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0