Se hit Tele2
2011-11-13
21:38:36

Skulle vilja skicka ett litet "heads up" till Tele2... eller vad man nu ska kalla det här gnället... Jag vet att många företag använder sig av andra företag för att ringa upp kunder för att pracka på folk erbjudanden... inget fel i det i och för sig... men den här jävla människan som ringde till mig var bara för mycket... vet inte om det var sån lånad personal... eller Tele2s egna... Han ringde lite halvsent härom veckan och jag var såklart i min egna lilla värld när jag svarade... ungefär såhär var konversationen: Jag: Nä men vänta, du pratar om fast telefoni? Säljare: Ja precis... J: Men visst betyder det att om det blir strömavbrott så fungerar inte telefonen? S: Det vet jag inte... (sen mumlade han vidare om nåt... jag lyssnade inte så noga... min hjärna gick på högvarv) och så fortsätter han med att ja man kopplar dosan till telejacket... J: Men om det blir strömavbrott... då har jag ingen telefon... eller hur? S: Eeeh... ja det blir ju så... J: Jag bor mitt ute i skogen och måste ha en fungerande telefon ifall det händer nåt eller vid strömavbrott... Här emellan sitter han och tjafsar emot mig och försöker komma med massa argument när jag försöker förklara varför jag behöver telefon... vid det här laget börjar jag bli riktigt förbannad... S: Men hur ofta är det strömavbrott då? J: Det har ingen betydelse... jag måste kunna ringa... tänker inte chansa... S: Men du har ju en mobiltelefon... J: Ja jag har en mobiltelefon... men Tele2 fungerar ju inte här... hade jag kunnat lita på att mobilen funkar här ute hade jag inte behövt någon hemtelefon alls! Minns inte riktigt hur samtalet slutade men det var i alla fall med morrande från både min och hans sida... nog för att han verkade jävligt kåt på att få sälja ett abonnemang... men vem fan tror han att han är... sitta där och tjafsa emot... sånt gillar jag inte... Synd att jag inte minns vad den jäveln heter... Till alla företag där ute som ringer till folk... se till så personalen känner till vett och etikett i kundkontakt...


Postat av: Tele2

Hej Lelle,

Vi är ledsna att se att du är missnöjd med bemötandet från en av våra säljare. Våra säljare ska alltid vara professionella och tillmötesgående när de ringer. Du får gärna kontakta mig för att vi ska kunna följa upp ditt ärende för att kunna förebygga att detta händer igen.

Med vänliga hälsningar

Cecilia Uhr, Tele2

[email protected]

2011-11-16 @ 14:29:21

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0