Dåligt Tele2!
2012-08-23
16:31:32

Tråkigt att behöva säga det... men Tele2 har återigen klantat sig... Texten nedan är skriven av en bekant... och det är helt sjukt att det är på det här sättet... vet inte om ärendet löst sig ännu och eller om de förväntar sig att farbrorn ska återuppstå på något sätt... :angry:
Hur är täckningen i graven? Jag har haft en del tvister med olika företag under mina år, men aldrig har jag upplevt något så absurt som mina kontakter med Tele 2. Jag har varit god man åt en 88-årig sjuklig granne och hans dementa tillstånd började kraftigt försämras under våren. Jag upptäckte att han hade två mobilabonnemang hos Tele 2. I januari hade han köpt sitt andra abonnemang av ”eventnasare” i den närliggande centrumanläggningen. Jag ringde till Tele 2 och påpekade det olämpliga i att lura på en gammal man flera abonnemang. Fick ingen respons, men sa dock omedelbart upp abonnemanget. I början av maj skickade jag ett brev, med kopia från tingsrätten ang. mitt godmanskap, till Tele 2 och sa upp alla min grannes abonnemang hos dem. Då hade jag i telefon ytterligare en gång förklarat att min granne var dement och inte längre kunde utnyttja vare sig fast eller mobil telefoni, eller skriva under några dokument. Den 28 maj fick jag brev från Tele 2 där de upplyste mig om att uppsägningen var ofullständig: ”Vi saknar underskrift av innehavaren till abonnemang.” När jag ringde igen fick jag besked att uppsägningen skulle godkännas fr.o.m. den 15 maj. Räkningarna fortsatte trots detta trilla in genom brevlådan. När jag ringde den 31 juli för att meddela att min granne hade avlidit den 27 juli, svarade kundtjänsten att ”vi har tre månaders uppsägningstid oavsett orsak, men vi är bussiga och stänger fr.o.m. i dag”. Den 14 augusti kom den senaste räkningen, som sträcker sig till 5 september. Det känns inte så meningsfullt att ringa ytterligare en gång, men jag undrar bara hur de döda förväntas sköta sina kontakter med Tele 2.



Postat av: Kristin

Herregud vad sjukt!!!

2012-08-23 @ 17:22:56

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0