Rör inte Bettan!
2012-03-08
16:12:33

Bilen jag åker omkring i kallas för Bettan... det är en grön liten skuttig bil som jag tar till och från tåget varje dag...

Bettan och jag kommer inte alltid överens... men för det mesta går det faktiskt riktigt bra... och sakta men säkert lär vi känna varandra... Vet inte riktigt vad det är jag gjort för fel de gånger som hon protesterat... ibland har hon inte riktigt velat starta... och då har jag fått smöra med lite extra värme... men när hon blundade och tyckte att jag inte behövde se vägen mitt på en kolsvart skogsväg... då blev vi riktigt osams kan jag lova... vi tog en paus och sambon fick ta över ett tag... men sedan den gången har inte det hänt fler gånger... Igår när vi backade ut från parkeringen vid tågstationen såg jag att det låg nånting svart kvar på marken... liksom under bilen när den stog parkerad... tänkte först åka vidare men valde sen att gå och titta vad det var... Det var låset till tanken som låg där... någon hade alltså försökt suga musten ur henne! Jag min nöt hade ju glömt att låsa sist jag tankade... men vem det nu än var som våldförde sig på stackars Bettan lyckades inte... och om de nu lyckades suga ut nåt så var det inte mycket... Kändes väldigt jobbigt att lämna Bettan på parkeringen imorse... tänk om det görs ett nytt försök igen... däremot har jag ju låst den här gången så lite svårare kan man ju hoppas att det blir då...  :tongue: Har lust att sätta en sån här bild eller nåt på tanklocket bara för att... men det kanske gör saken värre istället... dumma människor... låt Bettan (och alla andra) vara!



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0