Trafikfaror
2012-03-14
10:33:30

Vänjer man sig nånsin tro... jag vet att det finns djur längs med skogsvägen jag åker... och hur jag än förväntar mig att älgar, rådjur, rävar och harar springer över vägen blir jag lika rädd varje gång... Igår var det ett rådjur som studsade över vägen när jag kom körandes... liten bit framför mig så jag behövde bara bromsa in... men jag blev ju ändå skrämd... Men jäklar vad rädd jag blev imorse... satt i bilen och körde mot stationen... plötsligt såg jag en fasan som var på väg att springa ut på vägen precis framför bilen... och det blev så lustigt för det kändes som om fågeln tänkte: "jag kanske hinner"... Hur som helst väjde jag ju lite panikartat... och insåg i samma sekund att så kan jag ju inte göra och svängde tillbaka... nu blev det inte värre än att bilen krängde en hel del och däcken gav ifrån sig ett litet skrikande ljud... tack och lov att det inte kom någon mötande trafik... och jag hade ingen bakom mig heller... fågeln klarade sig också... såg i backspegeln hur den stog i diket med lång hals och såg förnärmad ut... hahaha... Brukar säga att jag är en enda stor trafikfara när jag är ute och kör... och alla dom här djuren gör det ju inte direkt lättare för mig... så alla ni som är ute och åker runtomkring Enhörna... beware...



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0