Blombud
2012-11-23
19:05:08

Ok... nu kan jag bara inte hålla mig längre... jag måste säga nåt... Jag är så fruktansvärt irriterad och jag måste fråga om det är någon som håller med mig eller är det bara så att jag har fattat fel... igen... Det här med att skicka blommor till folk... är inte hela poängen att det är ett fint sätt att tänka på någon... säg att man ligger hemma sjuk till exempel... och någon vill skicka blommor med en hälsning om att krya på sig... hur gulligt som helst... man gör sin beställning för att man vill göra någon glad... skicka hem blommor som överraskning kanske... men inte för att skapa "bekymmer"... så långt håller väl alla med?? Jag har nu legat hemma i snart två veckor... nästan en vecka pga operationen och den andra pga förkylning och hosta... I tisdags fick jag ett samtal om att en blombutik har blommor till mig... men att de inte kan leverera blommorna hem till mig... och frågar om de kan lämna blommorna i affären närmast oss... jag säger då att jag bor ca 5 km från affären... tjejen svarar att näe tyvärr, det är utanför våra budgränser... jaha... vad annat kan jag säga än att jag får väl hämta blommorna där... jag ber henne att någon ska ringa mig då på onsdagen när de är levererade så att jag vet när jag ska åka och hämta... får svaret inga problem... På onsdag eftermiddag när jag ändå var tvungen att handla så frågade jag efter mina blommor i affären... de såg ut som fågelholkar hela bunten... inga blommor fanns där i alla fall och inget samtal kom heller... Igår... torsdag... ringde jag till blombutiken... jomen visst var de levererade till affären men ännu senare på eftermiddagen än när jag var där... inget att göra åt det... men ingen hade fortfarande ringt... så jag satte mig i bilen och hämtade mina blommor... Att ingen ringde mig är egentligen inte det som gör mig mest irriterad... utan det att jag inte kunde få mina blommor levererade hem... vad är meningen med att skicka blommor som mottagaren måste åka och hämta själv?! Tänk om jag varit ensam med ett brutet ben... inte fan hade jag kunnat hämta mina blommor då... eller nåt annat... de hade väl bara legat kvar i butiken och dött... och avsändaren hade väl inte heller fått veta att blommorna aldrig levererats. Urusel service! Så tänk på att kolla så att mottagaren faktiskt kan få sina blommor ända hem ifall ni tänker skicka... och så jävla långt ut i skogen bor vi inte! Hur som helst... mina fina blommor skickades från min avdelning på jobbet och jag är tacksam för att de tänkt på mig! :biggrin:  



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0