Då var det över...
2012-11-16
13:06:08

...eller ja... det var ju det redan i onsdags... Tänkte bara skriva ner lite om den här upplevelsen, inte för att det nödvändigtvis kommer att intressera någon annan, utan för att jag sen ska kunna gå tillbaka och kanske komma ihåg nåt... :) Det hela började iaf i onsdags morse när jag trött kommer till sjukhuset lite för tidigt... sitter där och väntar och ser andra på avdelningen börja vakna till liv... patienter med ont i magen och dropp till sällskap... ser en tjej gå förbi som kutar med ryggen och håller sig om magen i jakt på en ledig toalett... och tänker att det där är väl jag sen senare... Helt oerfaren när det gäller sjukhusvistelser och sånt så tänker jag när jag ser tjejen: misstag nr 1... jag har med mig svarta underkläder... och allt på sjukhuset är vitt! Great! Såg ju framför mig hur jag skulle få springa runt på avdelningen i nån vit genomskinlig rock med mina svarta underkläder som lyser igenom... Hur som helst så visades jag sen in till ett rum och fick se vad jag skulle få ha på mig... hahaha... kan säga att jag var glad att jag var först i rummet för jag kunde inte hålla mig för garv när jag klädde på mig... behövde dock inte oroa mig mer för det där med svarta underkläder... "trosor" ingick... Fick dropp och tabletter... och sen kom första testet... ta sig till toaletten med droppmojängen... låter inte som att det borde vara så komplicerat... tror jag lyckades slå i både det ena med det andra... får kanske skylla på den lilla tabletten jag hade fått... hehehe... Sen var det dags att åka ner till operationen... väl där kom de fram till att jag fick för mycket dropp, eller ja att det droppade på för fort... inte så konstigt att jag behövde gå på toa var 30:e min! En jäkla massa folk inne i salen sen som antingen klistrade grejer på mig... spände fast mina ben... tog på mig nån mössa... trädde på mig värsta sköna "tofflorna"! Alltså inga riktiga tofflor... utan mer som rediga benvärmare som går upp över knäna... dom på bilden... funderar på att be morsan sy upp ett par såna... inte så praktiska men supersköna... Efter operationen var det givetvis detaljer som vi inte behöver gå in på här... men det var en del smärtstillande och lite sånt... piggnade till ganska snabbt sen och mådde bra så de kom och hämtade upp mig till avdelningen... Allt gick jättebra... kunde gå på toa... kunde äta... allt var frid och fröjd... läkarna kom och pratade med mig om vad som gjorts och hittats... När jag sen äntligen blev ensam i rummet... en var på operation och de andra två hade blivit flyttade till nåt annat rum... tänkte jag att jag skulle sova lite till... slumrade till och hade det jätteskönt tills jag hör att nåt droppar... TIPS! Var försiktiga med droppet!  Jag hade givetvis lyckats slita loss droppslangen... nålen satt kvar på handen och spottade ut blod... panikslagen skuttar jag upp ur sängen och ringer på klockan och stapplar omkring för att hitta papper... kan säga att jag sen inte var så kaxig som jag hade varit tidigare... I och med att jag på egen hand hade ordnat så att det inte var mycket kvar att göra förutom att ta bort nålen fick jag sen åka hem... Så nu ca två dar senare sitter jag här uttråkad... trött men kan inte sova för att jag sovit så mycket... kan egentligen inte ens ligga ner för att jag legat i sängen eller soffan så mycket... kan däremot inte göra så mycket annat heller för jag blir yr i bollen vid minsta lilla ansträngning... öm i och på magen... hes som fan och hostar... vilket inte är skönt... och har hunnit gå igenom alla gamla DVDn jag hittat... Tips på nåt att göra som inte kräver så mycket??  


Postat av: Alisa

Skönt att allt gick bra :) Minns d så väl, vistelsen, när jag opererade bort blindtarmen! Haha! Droppskiten var inte att leka med! Krya på dig nu!

Svar: @Alisa,
Tack vännen :)
Lelle

2012-11-16 @ 13:36:20
URL: http://alisagonzalez.se

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0