Askorbinsyra mot grönt hår
2014-11-14
22:24:24

Vi har lite koppar i vattnet då vi har egen brunn vilket gör att mitt hår blir grönt. Iom allt som hänt på sista tiden så har frisörbesök inte direkt varit aktuellt ;) När man sitter och ammar på nätterna så har man lite tid att sitta och googla på allt möjligt... och hittade då tips om att ha askorbinsyra i håret. Har läst det förut men aldrig provat och tyckte det var dags iom att mitt hår va rätt grönt igen. Första försöket blandade jag nog i lite för mycket vatten men nog fasiken försvann det en del grönt. Andra försöket tog jag mycket mindre vatten och blandade med plus att jag hade i en skvätt schampo... och tadaa... det mesta är borta! Tycker nog att det är lite grönt kvar men det är bara att fortsätta tvätta håret med askorbinsyra... :) wpid-photogrid_1415972463562.jpg Receptet är alltså 2 rätt rågade teskedar askorbinsyra, kanske 1 dl vatten och en skvätt schampo :)



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0