Kort om graviditeten
2014-10-23
15:10:42

Känns som att det är läge att backa bandet lite grann och skriva ett kort inlägg om själva graviditeten också... Nu har ju jag ingen annan egen graviditet att jämföra med, men jag måste nog säga att jag hade en rätt så bra sådan trots allt. Visst, i början, i kanske andra månaden, så hade jag såna hemska kramper i magen i ett par veckor så jag trodde jag skulle dö, men de gick ju över sen. Jag mådde illa, men det var inte nån längre period och jag hade turen att få illamåendet på kvällarna så jag kunde fortsätta jobba som vanligt. Tror inte ens att jag överdriver om jag säger att jag totalt sett inte ens kräktes 10 gånger. Ok, värmen i somras var ju inte speciellt kul... hade det inte varit för att nedervåningen faktiskt ligger i källaren och är bra mycket svalare på sommaren än övervåningen så hade jag fått flytta nån annanstans ett tag... Hade heller inga jätteproblem med magen som så många får... tack för det... men det är klart att man hade lite ont och så ibland... det tillhör ju liksom... Nån foglossning kände jag inte av heller... inget värt att nämna i alla fall... men ju mer magen växte så är det ju klart att det blev tungt och jobbigt och ryggen mådde väl sådär... Sömnen ja... det var ju lite sisådär med den... återigen inget ovanligt... inget läge var bra och man fick springa på muggen titt som tätt... fick problem med svullna fingrar som värkte och som sen gick ner i handleder och till och med armbågarna... Men sen... 2-3 veckor innan beräknat... fick jag så fruktansvärt ont i ryggen... på ena sidan vid svanken... hade ont konstant men till råga på det så fick jag dessutom kramper på samma ställe. Barnmorskan rådde mig att kontakta sjukhuset och jag fick åka in samma dag. Efter två dagars spring på sjukhuset med CTG:n och prover av alla dess slag så kom de fram till att jag hade lätt havandeskapsförgiftning och något förstorad njure, och att det var njuren som orsakade smärtan i ryggen. Blev hemskickad över helgen och fick en ny tid till måndagen den 29 september... och då tog man beslutet att jag skulle bli igångsatt... och tidigt på morgonen den 30 september så var det då alltså klart  :biggrin:


Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia

Men fy! att du oxå drabbades av HF! Tur att det ändå var vid slutet!

Svar: HF kände jag faktiskt inte av, det var "bara" njuren som gjorde livet extra surt :(
Lelle

2014-10-23 @ 22:13:24
URL: http://alisagonzalez.se

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0