Vilken jäkla start på dagen...
2010-07-08
14:28:39

Imorse när jag kom till jobbet fick jag frågan hur det var... jag svarade med att fråga hur olagligt det är att skjuta fåglar... ja jag vet... det låter hemskt... Jag är djurvän... det är jag... men nu är det nära bristningsgränsen... Igår morse blev vi väckta av ett gäng förbannade jävla fiskmåsar som tyckte det var lämpligt att sitta och skrika utanför vårt sovrumsfönster... HALV FEM PÅ MORGONEN!! Det verkar som att de tyckte att de inte förde tillräckligt med liv igår... så imorse hade de gaddat ihop sig och bildat kör med ett gäng kråkor eller skator... HALV FEM PÅ MORGONEN!! De kan tydligen klockan också... Bägge vaknade såklart... och jag säger till T att "om du sätter igång fläkten så stänger jag vädringsfönstret"... vad jag just då glömt är att det inte går att stänga det fönstret då ac-tratten sitter där... (stänger man fönstret blir det tokvarmt och ac:n låter för mycket) varpå T sätter igång fläkten ändå... och i och med att den låter lite grann när den snurrar från ena sidan till den andra så bestämmer han sig för att välja läget där den bara står still... det blir storm och jag muttrar att jag inte kan ligga kvar i sovrummet då... förmodligen så hörde inte T att jag sa det utan kryper ner under täcket... så jag ilsknar till och går ut och lägger mig på soffan istället... Tror vi får ta ett "krismöte" ikväll och komma fram till nån lösning... men inga alternativ är ju bra... stänger vi fönstret blir det lite mindre ljud men det blir varmare i sovrummet och då måste fläkten vara igång... låter vi fönstret vara öppet måste vi ibland ha fläkten på ändå... men bara en liten stund... men då har vi som sagt en väldans massa jobbiga ljud istället... Vad göra?



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0