Livet på landet
2011-10-10
11:28:35

Det här med att bo på landet har ju både bra och dåliga sidor... :tongue: Det som är bra är ju att det är tyst... inga störande grannar (nu bortser jag från gräsklippning och allt sånt som hör till liksom)... typ inga avgaser... djur och natur... det är lugnt och skönt helt enkelt... det finns alltid nåt att göra men livet är sådär "enkelt" ute på landet... som imorse såg jag en farbror gå ut och hämta morgontidningen i tofflor... pyjamas och en jacka... Att bo i ett (gammalt) hus på landet... det finns som sagt mycket att göra... stor tomt att ta hand om... man hinner inte vara uttråkad vilket i och för sig är ganska skönt... men när man inte hunnit samla på sig "hus-saker" så blir det jäkligt dyrt... för allt ska ju inhandlas... så hål i plånboken är ju bara att räkna med... det är mörkt ute på landet... vi har ju lampor och så på tomten... men det finns ingen gatubelysning... och det fick jag känna på imorse... kändes lite sådär att stå på busshållsplatsen ensam i mörkret... och värre kommer det bli... Men det absolut värsta hittills... måste vara att det luktar sååå fruktansvärt illa när de gödslar... när man ska hemåt så känner man på lukten att man börjar närma sig hemmet... helt sjukt... inte nog med att det då stinker om vi dessutom har oturen att det blåser åt vårt håll... så känns det som att lukten fastnar i näsan... så nu går jag omkring och är nojig för att jag luktar grisbajs... och det ska tydligen vara det som luktar värst... så inte ens koskit kunde det vara... hahahah... men men... det börjar faktiskt bli bättre redan... det har minskat... så det ska väl förhoppningsvis vara över snart... :wink:



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0