KÄRRINGAR!!
2009-06-11
09:23:05

Har sagt det förut och jag säger det igen: VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?!

Greger ska ju användas till avel är det tänkt... Det är nu då fyra uppfödare som är inblandade i den här härvan... de får heta U1, U2, U3 och U4...

Det skulle först och främst bli en parning med en katt från U1 men den honan har bestämt sig för att inte börja löpa... så då gick turen över till U2 och hennes katt... den katten visade sig vara skendräktig men ska förhoppningsvis börja löpa typ nästa vecka eller nåt... U3 hoppade av för ett bra tag sen och meddelade inte ens det utan jag fick reda på det via hennes hemsida... och nu går hon tydligen omkring och sprider rykten om att det är något fel på Gregers svans!! det kallas för svansknick eller nåt sånt... inte direkt insatt i det där... skulle ju inte ens ha en katt egentligen ;o)

Jag har full förståelse för att en katt med fel på inte ska användas till avel... inget konstigt med det... och nu är jag ju givetvis nervös för att det ska vara något fel på hans svans... jag tror inte det men kan inte låta bli att känna mig lite orolig... vilket också U2 gör såklart...

Nu ska då U2 och U4 komma hem till mig för att inspektera Gregers svans... U4 har stor kunskap inom ämnet och kommer förhoppningsvis fram till att Gregers svans är som den ska... jag hoppas att det även får slut på U3s snack...

Det kan ju faktiskt vara så att U3 tycker att det verkar som att det är något fel på svansen... men då ska väl hon inte hålla det för sig själv utan uppmana de andra att verkligen kontrollera det innan det blir dags för parning... helst så fort som möjligt och inte ca 2 veckor innan eventuell parning... Är det fel så är det fel... men han har trots allt genomgått ett gäng inspektioner och inte fått någon anmärkning...

Jag spekulerar gärna, ofta och länge om saker och ting... och hur jag än vrider och vänder på det hela så känns det som att jag i slutändan kommer fram till att det verkar som jävelskap/sabotage av något slag... mot vem utav oss det vet jag inte... och andledningen till detta vet jag inte heller... men jag skulle bra gärna vilja veta...

Jag trodde ju att uppfödare jobbar mot samma mål... och att de stöttar och hjälper varandra... vet att detta inte är ovanligt... det sker även bland uppfödare av andra djur än katter... men det är ju så himla tråkigt... vad vinner man på det? Hur det än går med alla planer med Greger som avelshane så hoppas jag verkligen att detta i något skede kommer tillbaka och biter U3 i baken!!


Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Åh jisses allt det här med avel, uppfödning, utställning har gått över till en läskig besatthet och hets till perfektion. Det är likadant med hundar. Det är bra läskigt. Vad hände med friska, glada och nöjda djur? Varför ska de avlas upp efter människans önskemål? Det är då alla dessa deformationer, sjukdommar och allvarliga problem i många raser har uppstått. för mig är det skrämmande och jag blri riktigt arg.



Usch för vissa människor!

2009-06-11 @ 11:15:31
URL: http://alisagonzalez.se

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0