Cha cha, rumba, vals och tango
2010-04-18
22:51:06

Idag var det ju då andra gången på danskursen... och jag måste faktiskt säga att det gick rätt så bra idag... jag var väl inte lika nervös den här gången... men oj oj oj så kul det är... Vår lärarinna, Galina, var sjuk så idag hade vi Jeanette Carlsson från Let's Dance istället... jag gillade henne... hon kändes lite sträng sådär men det gjorde inget... Förra gången fick vi lära oss grunderna i vals och cha cha och idag gick vi igenom dem igen och la till några steg... Sen fick vi lära oss grundsteg i rumba och tango... Nu är det "bara" fyra danser än så länge... och då snackar vi bara grunderna... och det börjar redan kännas som att jag är förvirrad... det var chasse... och det var time step... och basic step... och new yorker... och jag vet inte allt... vill minnas att de hette så men rätta mig om jag har fel... Nu ska man lyckas sortera allt det här i huvet så man kanske kan öva lite hemma... Jeanette frågade idag ifall vi hade övat och det var ingen som sa ja... att inte öva till nästa vecka finns inte... det är bara ett måste... annars hamnar man ju efter så det ryker om det... basic-cha-cha-steps-w Det här är vad jag förstår det som basic step i cha cha... hittade bilden på en hemsida (dancing4beginners) som förmodligen kommer att besökas fler gånger... hahaha... typ varje gång jag glömmer bort stegen...



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0