T-A-N-G-O
2010-04-25
23:08:42

Idag var det då tredje lektionen... :o) Det blev ingen helt ny dans den här gången utan vi övade på det vi lärt oss tidigare och la till några nya steg på tangon, cha-chan och rumban... vad de hette minns jag inte... Det här är så sjukt kul... och man blir ju så barnsligt stolt när lärarinnan går förbi och nickar gillande eller säger att man är duktig... Köpte en bok skriven av Tony Irving och Anna Strid: Move your ass! Det känns som att den är mer riktad mot män... men i DVDn som medföljer finns grundstegen till ett gäng danser med både kvinnan och mannens steg... den kommer att behövas när man glömt bort stegen... jag blev ju givetvis tvungen att ta på mig dansskorna när jag kom hem och testa några... :o) basic-tango-steps-women Det här är då grundstegen i Tango... kvinnans steg... och när vi lärde oss den här så fick vi räkna T-A-N-G-O precis som de gör i filmen Take The Lead... fast på svenska då... ;o) Nu vill jag ju bara se massor med dansfilmer... men det får bli en annan kväll...



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0