Funderingar
2010-08-19
15:15:50

Har givetvis tänkt tanken att jag borde byta jobb... väldigt många gånger... speciellt när det är nåt jobbigt... och idag på lunchen när vi pratade om sånt... så slog det mig att jag faktiskt har funderat på det... på allvar... Och då kom ju alla tankar på allt det jobbiga... att man faktiskt inte bara kan sluta... man måste ju sitta kvar i tre månader och plågas... ifall jag säger upp mig vill jag ju gå... och inte komma tillbaka... men nu är det ju inte så det fungerar... Sen så är det ju det "lilla" bekymret med att hitta ett nytt jobb... hur gör man det? Det finns ju knappt några lediga jobb... och de som finns... de lär aldrig anställa mig... jag kan ju inget... jag kan bara det här med att sitta och knappa siffror på en dator... Plugga... näe... det finns inte... och vad skulle jag i sånt fall plugga? Jag vet inte... jag fyller snart 32 och jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor... Eller är det redan för sent? Har jag nått mitt bäst-före-datum när det gäller sånt? Ska jag sitta här för all framtid? Har svårt att se hur min arbetssituation skulle kunna förändras... i det stora hela går mitt jobb ut på att rätta andras fel... och nu mer än nånsing börjar jag känna sådär att "Hur jävla svårt ska det vara att göra rätt?!?" Betyder det att det är dags att röra på sig mot nya utmaningar... eller har jag bara en dålig dag... eller är jag bara stressad (semestertider)... och apropå (eller hur det nu stavas) stress... så upptäckte jag igår att jag är nog inte så stresstålig som jag trott... jag höll på att flippa ur totalt... ingen trevlig känsla... jag tror jag behöver semester... :wink:


Postat av: Alisa Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Amor Vincit Omnia

Jag tror att det viktiga är att du känner efter, se om du trivs med jobbet och hur pass beredd du är på att kasta dig ut i att söka jobb och ja "börja om från början" det kan givetvis gå bra som dåligt, det är en risk. Men det viktigaste är att du trivs och faktiskt inte har ångest över att komma till jobbet.

Svar: @Alisa Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Amor Vincit Omnia,
Inte ha ångest... det vore trevligt som omväxling... :)
Lelle

2010-08-19 @ 15:19:06
URL: http://alisagonzalez.se

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0