Surkärring??
2010-02-25
19:39:40

Nu har jag varit pinsam igen... På tunnelbanan satt det en ung kille med en staffe-valp i knät... och vi började prata... jag frågade hur gammal vovven var och han svamlade lite och svarar sen att den är 4 veckor... jag tittar lite snett på honom och säger "4 veckor... nääää...." och han säger "joo 4 veckor..." och stirrar ännu mer på honom och upprepar "nääääe"... då säger han " jo det står så i papprena"... då kan ju jag inte bara hålla tyst... så jag säger " då ska ju han vara hos sin mamma och inte på t-banan..." han muttrar nåt om att de ska vara sex veckor innan de lämnar mamman... blixtsnabbt svarar jag "nä du det är nog 8 veckor de ska vara innan de ska lämna sin mamma"... Jag gav upp efter en stund men tänkte att jag kan ju ändå prata med honom... så det slutade nästan med nåt slags förhör... hahah... stackarn... han pratade inte svenska sådär jättebra så jag bestämde mig för att han måste sagt fel... han menade nog 4 månader... efter ett tag så hade jag fått reda på att han jobbar dag och flickvännen jobbar natt... finfint tänkte jag... sen fick jag veta att den lilla vovven väger 5,2 kg och jag kommer snabbt fram till att den lille skulle varit bra mycket mindre ifall han hade varit fyra veckor... då känns det lite bättre igen... Innan han klev av så hade jag fått reda på vad han tjänar... att han tyckte det var dyrt att ha hund... att den var försäkrad... den fick mat... den blir inte lämnad hur som helst... ja jag vet inte vad mer jag lyckades få reda på... Inte nog med förhöret hann jag ju dessutom läxa upp honom lite... det kanske inte är riktigt rätt ordval... men jag hann i alla fall tala om vad jag tyckte om att han matar vovven från matbordet... att han måste uppfostra den... ja... allt möjligt... Vad har hänt med mig? Förut skulle jag aldrig ens ha pratat med människan... vill helst inte prata med nån... på sin höjd fyrat iväg ett leende när jag titta på den söta vovven... men han var trevlig och tackade för pratstunden när han klev av och så... och för min del blev han i stort sett godkänd som hundägare... hahaha... ja jösses....


Postat av: Alisa

Hahahah men d där var klockrent :) Jag hade gjort d samma! Go Lelle!:)

2010-02-25 @ 22:30:26
URL: http://alisagonzalez.se

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0