Salsa
2010-01-23
18:30:56

Då har man fått lära sig grundstegen i salsa... skitkul var det också... det mesta i alla fall... Vi fick börja med att dansa själva... och göra som läraren gjorde och sa... inga roplem... ok... jag var i alla fall inte direkt avslappnad... men det gick rätt bra.. fick till en och annan snurr till och med... Men sen skulle vi ju dansa med andra... det var varken lika kul eller lika lätt... det var ju heljobbigt att både ta på någon man inte känner och att en främmande person skulle ta på en själv... och så visste man inte vart man skulle titta... vi fick ju inte titta på fötterna... Killarna var några stycken men det var flest tjejer... och då fick man ibland dansa med en tjej... förutom några tjejer fick jag dansa med några killar och en gubbe... en av killarna var helt ok att dansa med... pratade engelska... men det gick... sen var det dags för en annan kille... han hade koll på stegen men ingen taktkänsla... hur lätt är det att dansa då... jag kom av mig hela tiden vilket i sin tur ledde till att jag blev helt förvirrad och blandade ihop de få stegen vi skulle använda... När det var dags att dansa med gubben blev det bara värre... han hade också koll på själva stegen... hade väl i och för sig lite taktkänsla men var liksom lite hetsig hela tiden... och så höll han hårt i mig... alltså inte så det gjorde ont... men han var väl van att hålla hårt i damerna när han valsar omkring... hur som helst blev det liksom inget utrymme för mig att jassa... så det blev bara stelt och konstigt... Så inte nog med att man ska helst hålla koll på stegen ska man gärna ha lite tur och få dansa med någon avslappnad med taktkänsla... ;o) jag var absolut inte felfri... och jag tror att många var rätt så nervösa... jag vet att jag var det i alla fall.. Nu är ju då frågan ifall man ska gå en kurs eller inte... jag hade riktigt roligt... men det finns ju alltid ett men... får fundera på saken...


Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Rösta på din favorit Foto & Design blogg!

Åh Salsa är så roligt!:)

2010-01-23 @ 18:40:23
URL: http://alisagonzalez.se

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0