Personligt?
2010-05-01
20:56:28

Varning för ett lååååångt inlägg... Hade en konversation härom dagen med Iita... och hon frågade när man skulle få läsa om mina tankar i bloggen... hon mena på att hon kan mina sov-, städ-, hår- och kattrutiner ganska bra vid det här laget... Hur gör man då? Hur släpper man på alla spärrar? Hur skriver man personligt på en blogg? Vad vill folk läsa? När jag var yngre så blev jag nertrampad i skoskaften ifall man antingen sa eller gjorde nåt som inte var vanligt för mig... bara en sån grej som att jag bet mig på underläppen i två minuter skapade skämt och gliringar resten av den veckan i skolan... Det var inte bara i skolan... tyckte jag något så blev jag minsann meddelad att jag var konstig... eller hade fel... eller blev skrattad åt... eller något annat... jag blev en sån som bara höll med... det var enklast så... för jag menar... JAG kunde väl knappast ha nåt vettigt att säga... Ett beteende som sitter inpräntat i ryggmärgen... som man ibland faktiskt kan släppa lite på... i vissa situationer... med vissa personer... hur släpper man det på riktigt? Alltså... hur tar man sig till att man inte bryr sig om vad andra tycker om en? Kan man det ens? Eller är det bara att fortsätta låtsas att man inte tar åt sig? Jag skulle vilja kunna skriva precis det som faller mig in... men hur man än vrider och vänder på det så måste man alltid cencurera lite... Men är min blogg tråkig då? Mitt liv består ju faktiskt inte utav så mycket mer än jobb, sova, äta eller banta, shoppa, städa, katterna och möjligtvis lite till... och det är ju inte så roligt läsning... är det bara att lägga ner då kanske? Oavsett om svaret är ja eller nej... så tänker jag inte lägga ner... tycker det här är alldeles för roligt för det... och jag gör ju mina små framsteg... för ett år sedan fanns det inte en chans att jag gick med på att det skulle finnas en bild på mig ute på nätet... Sen kan det ju diskuteras om ifall det hade varit bättre att låta bli att visa nyllet på nätet ändå... ;o)


Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Live, Love & Laugh

Jag är ju en sådan person som jätte gärna vill dela med mig om mitt liv, jag tycker inte att det är fel eller "ovanligt" att dela med sig om sitt liv, vardag osv. Jag vet vart gränsen ska dras för personligt och det personliga för mig hamnar i lösenordsskyddade inlägg som några få har tillgång till. Men jag tror att man själv känner vart man ska dra gränsen!:) Och visa visa nyllet, d e inge fel på det så länge du inte lägger upp nakenbilder hahah

Svar: @Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Live, Love & Laugh,
hahaha... några nakenbilder blir det inte... så det behöver ingen oroa sig för... :o)
Lelle

2010-05-01 @ 22:02:40
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Sari

Ingen fel att visa nyllet, du e så fin så =)

2010-05-02 @ 00:17:32

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0