Provtagning
2010-11-16
12:12:50

Igår var jag då till veterinären med katterna... Vi började med Sessan som inte lämnat något blodprov tidigare... och jag var säker på att hon skulle gapa och skrika och bråka... hon är ju lite av en primadonna som meddelar högljutt ifall det är nåt hon är det minsta missnöjd med... Veterinären gick igenom munnen och klämde och kände både här och där... allt såg bra ut... och inte ett pip... redan då var jag rätt fundersam... sen skulle det rakas lite på tassen... inget problem... sen var det dags för den där slangen som ska sitta runt benet (minns inte vad den heter)... det gick också bra... och sen då själva blodprovet... Jag fick visserligen hålla i henne lite lätt... men hon satt där så snällt och tittade på vad vi höll på med med hennes tass... jag stog och gapade och fatta ingenting... helt imponerad... såå himla duktig... prov Sen var det dags för Greger... han vart ju helt skogstokig innan vi ens kom igång... han ville minsann inte vara med... han protesterade i förebyggande syfte... det fanns ingenting som kunde göra ont... och till slut så lyckades vi få honom att lugna ner sig så veterinären kunde få ett blodprov... Det lustiga var att han bråkade som fan från början... men när nålen väl satt på plats så var det inga som helst problem... då satt han både stilla och tyst... Hur som helst... i det stora hela gick allt bra... veterinären hittade inget konstigt på någon utav dem... och provresultaten kommer mailas till mig så fort de är klara... och så har vi (katterna) bidragit till lite forskning... :biggrin:


Postat av: Lotta

Duktiga duktiga Sessan :wub: gammelmatte blir sååå stolt över den fina duktiga tjejen :heart:

Klart Greger ska bråka lite...stackars stackars... är ju så killar är - hi hi

Svar: @Lotta,
Ja jag sa det flera gånger att jag fattar inte... hon var sjukt duktig... Greger däremot... hmm... jo men jag var förberedd på det... han bråkade ju lite förra gången också...
Lelle

2010-11-16 @ 19:26:20
URL: http://www.magicasibir.se

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0