Skärpning!
2010-09-28
12:55:28

Igår var det dags för körsång... och vad som kallades för peptalk lät mer som en lätt varning i mina öron... kan ju vara för att jag kände mig lite träffad... heheh... En av körledarna uppmanade (i stora drag) till att ifall man hör någon som har svårt att hålla sin stämma och är lite ute och cyklar när vi sjunger... så ska man säga till körledaren... och då kanske den personen får byta till en lättare nivå... vi går på nivå 3 (svåraste nivån) och det är inte meningen att man väljer den nivån bara för att den tiden passar bäst... och så vidare... Även i "protokollet för senaste repet" står det: "I nivå 3 är det viktigt att man kan hålla sin stämma och relativt snabbt kunna lära sig en ny stämma. Kören består av 3 nivåer och det är viktigt att man är i rätt nivå. –Var inte ute och slira." Jag måste ju erkänna att jag valde nivå 3 med tanke på att de hade bästa övningstiden... som passade mig bäst... MEN... jag vet att jag hör hemma i nivå 3... jag vet att jag kan hålla en stämma... OM JAG BARA ÖVAR... vilket jag givetvis slarvat med... så jag kände mig lite träffad igår... med all rätt å andra sidan... fy skäms på mig... men nu jäklar... Nu ska det övas... för nästa vecka ska det fasiken sitta... :whistle:



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0