Jessicurl - shampoo&conditioner
2011-12-10
15:40:07

Tänkte att jag skulle dela upp inläggen om de 6 Jessicurl produkterna som jag testat... det är 3 rengöringsprodukter och 3 stylingprodukter... testpaketet som jag valde var Light... alltså för tunnare hår... Fick med ett litet infoblad om alla produkterna... så jag tänkte faktiskt skriva av det... sen fick jag vissa produkter i doften Citrus Lavender (Citrondoft) och vissa i Island Fantasy (Kokosdoft)... i och med att kokos och vanilj är bland de värsta dofterna jag vet... som jag bokstavligen mår illa utav... så blev de i citrondoft mer favoriserade... :tongue: GENTLE LATHER SHAMPOO (Island Fantasy) -A gentle shampoo that creates a creamy, luxurious lather without leaving your hair dry. It's not as moisturizing as our Hair Cleansing Cream and won't weigh down finer hair. Also makes an excellent body wash! Måste säga att jag hade saknat shampoo... nåt som löddrar... men på mitt hår kändes det som att det här är en produkt man bara använder nån gång ibland... ni vet när man diskar en tallrik och sen sköljer av den... så blir det ett sånt där ljud när det är rent... ungefär så kändes det i håret... rent men nästan lite för rent på nåt sätt... ALOEBA DAILY CONDITIONER (Island Fantasy) -Adding moisture to curly hair is a tricky practice... some curls need a good dose of moisture, but are at risk of getting weighed down. With aloe, jojoba, coconut and avokado oils as key ingredients, Aloeba moisturizes without adding weight. A variety of herbs and spices make this a truly fabulous conditioner. På grund av doften gillade jag Too Shea mer än Aloeba... men om jag ska vara riktigt ärlig så var denna Aloeba bättre för mitt hår... tyngde inte ner håret lika mycket som Too Shea... det här är en av produkterna som jag precis köpt en större flaska utav... givetvis i citrondoft... TOO SHEA! EXTRA MOISTURIZING CONDITIONER (Citrus Lavender) - Adding wonderful softness to super dry hair! Made with Shea Butter and 14 herbs and spices for a rich, thick moisturizing experience. Use up to twice a week for extra nourishment without over conditioning. Too Shea hade ju den bättre doften... så jag gillade den här bättre för den sakens skull... men den här tyngde faktiskt ner håret alldeles för mycket... nu är ju inte tanken att man ska använda den här varje dag... men det jag har kvar kommer jag att bara använda i topparna som en liten inpackning eller nåt... Det har tagit lite tid att komma på hur mycket man ska använda av varje produkt... testflaskorna är inte speciellt stora och man vill gärna snåla...så jag har nog inte hittat rätt mängd riktigt än heller... så om dessa produkter är dryga eller inte kan jag inte svara på... men nu när jag köpt en stor flaska av Aloeba Daily Conditioner borde jag snart ha ett svar på det också... :biggrin:



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0