Dansproffs? Näe...
2011-01-20
13:10:13

I fredags när jag var på dansen... så fick jag dansa med Mats... en av de som håller lite i det här med fredagsdansen... ingen lärare på skolan vi går på... men en danslärare ändå vill jag minnas... Jag har ju tidigare aldrig dansat sån här dans med någon man sånär som med dansläraren... och då är det oftast bara ett eller några steg... och sen är det inge mer... Men i fredags så skulle ju då Mats svänga runt med mig då jag stog lite ensam och tragglade med stegen... min danskompis Eva var ju inte på plats... och det bara gick inte... det var som om jag hade haft två vänsterfötter i otakt... speciellt när han avvek från den vanliga rutinen... eller ordningen på stegen... när han stack in ett finger mellan skulderbladen så betydde det nåt... typ vi fortsätter med det vanliga steget... men min kropp är ju programmerad efter en viss koreografi och vill inte alls vara flexibel... Samtidigt kände jag den här jobbiga känslan av att ha en person som man inte känner så bra så nära... tyckte det var snällt av honom att försöka dansa med mig... och jag vill ju lära mig... men jag hade inte tänkt igenom det där med att jag kanske faktiskt kunde bli tvungen att dansa med någon... någon annan än Eva och läraren... Summa summarum... en danspartner skulle ju göra livet enklare... så en sådan efterlyses... måste ju lära mig hur man dansar tillsammans... :biggrin:
fotfot




» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0