My heritage
2011-01-13
11:27:14

Jag måste ju bara berätta... :biggrin: För ett ganska så bra tag sen så skapade jag ett släktträd på en hemsida på nätet... jag fyllde väl kanske i en 35 personer... förnamn och efternamn hade jag fått på de flesta och födelsedatum... det var ett roligt litet projekt... är inte tillräckligt intresserad för att göra några djupdykningar... Härom dagen gjorde mina föräldrar en megarensning bland gammalt papper... och där hittade de en bouppteckning som gjordes 1997 för min pappas faster... och i det dokumentet fanns det hur många släktingar som helst uppskrivna... Så igår kväll satt jag och uppdaterade mitt lilla träd... och det växte från ca 35 personer till närmare 90... har inte fyllt i allt ännu... det är några enstaka kvar... hur roligt som helst... och på köpet fick jag bland annat förnamn... mellannamn... efternamn... födelsedatum... och i vissa fall dödsdatum... så det blev en rejäl uppdatering... Det ska bli jätteroligt att få visa det här för min pappa sen... :biggrin: Så ett tips till er som tycker släktforskning är roligt... My Heritage... det är en hemsida där man kan skapa släktträd... gratis... givetvis finns det en betalvariant där det ingår lite fler funktioner... men för en sån som mig som inte tänker gräva speciellt djupt fungerar den här sidan/programmet alldeles utmärkt... programmet utför även matchningar bland andra användare... så på det sättet kan man hitta fler släktingar... Jag måste erkänna att jag inte kan speciellt mycket om programmet ännu så det kan vara så att jag inte lärt mig hur man gör... men det som stör mig är att det inte är speciellt smidigt när det gäller halvsyskon och sånt... då är det rätt stelbent och jobbigt... men som sagt... det kanske finns en funktion som jag bara missat... :biggrin: MyHeritageLogoBig



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0