No habla ingles
2011-06-17
13:01:43

Brukar inte börja mina mornar på jobbet med att skratta... men igår fick jag göra det... tyvärr var det åt mig själv... men aja... shit happens... jag var ju tvungen att berätta för kollegorna... Jag har ju alltid tyckt att ja ok... min engelska är inte världsbäst men jag kan ju liksom göra mig förstådd och så där... bara det att jag inte känner mig bekväm i att prata engelska... och det speciellt på jobbet... (efter lite alkoholintag pratar jag plötsligt flytande engelska utan några som helst problem... men det är ju en helt annan sak...) Igår morse stötte jag på vår engelsktalande chef och vi sa våra god-morgon-fraser och så vidare... så långt var det ju ingen fara... men sen började han ställa frågor om huset... och vi kom givetvis in på vattenskadan i lägenheten och allt det där... Jag undrar om han fattade nåt utav det jag sa... det var hemskt... det var som ett hackigt mobilsamtal där det liksom bryts hela tiden... man hör bara halva orden... uttalet var gräsligt... jag hittade inte orden... jag fick försöka med svenska ord... blev mer och mer nervös ju mer jag insåg att det gick käpprätt åt skogen... ja... ni kan ju säkert tänka er hur det var... Har ju jobbat i Wales en gång i tiden... när jag läser är det i stort sett bara böcker på engelska... så jag har ju tänkt att det borde ju sitta kvar lite grann iaf... men jag har uppenbarligen tappat en hel del... kan bara konstatera att jag gjort rätt i att hålla tyst på våra möten... hahaha...



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0