BM-produkter jag testat
2011-11-15
15:59:52

Det är mycket nu kring det här med Balsammetoden... och när jag bläddrade tillbaka i den kategorien (Vacker utan shampo) så insåg jag att jag testat några produkter... men inte direkt skrivit något om vad jag tycker om dem... så här kommer en kort sammanfattning... Kan väl tillägga att jag enligt frisörerna inte ska ha tunnt hår utan i sånt fall lite utav det... för min del känns det som samma sak... men jag brukar ändå tänka utifrån att jag har rätt tunnt hår... Apoliva Schampo - Fungerar hur bra som helst som ett sista schampo... håret känns strävt och så men den fyller sin funktion... allt det dåliga ska ju tvättas bort... Apoliva Care Milt Balsam - Jättebra balsam... men har tyvärr utgått ur Apotekets sortiment... de andra Apoliva-balsamen ska tydligen inte vara godkända... Apoliva Balsamspray för barn - Fungerar jättebra på mitt hår... luktar godis... och tar bort en hel del friss... dock inte allt... ger ingen stadga överhuvudtaget... men det är ju ingen sån produkt heller... Graham Webb Making Waves Curl Defining Gel - Skitbra produkt rent ut sagt... men har givetvis utgått... har inte tagit mig tid att undersöka om det dök upp något nytt alternativ... disp CORE CURL - Jättebra antifriss-klet... doftar gott... men ger heller ingen stadga... se upp med att använda för mycket... väldigt lätt att "överdosera"... Barnängen Creme Volym Balsam - Det här balsamet fungerar ganska bra på mitt hår... men det känns som att det tynger ner håret lite grann... ska försöka hitta ett bättre alternativ men har ändå använt den här ett bra tag... Maria Nila Classic Conditioner och Masque - Dessa produkter var godkända... men innehåller något ämne som en del hår inte gillar... mitt hår var ett sådant... "vi" kom inte alls överens med dessa produkter... håret blev strävt... ACO Glidslem Special Care - låter skitäckligt... och väldigt pinsamt att köpa... men fungerar faktiskt väldigt bra som anti-friss... Naturelle Pink Flowers Balsam - när jag letade efter denna i forumet på lockig.se så stog det att den var ok att använda enligt BM... men på ett annat ställe står det att den innehåller proteiner (står iof på flaskan också, men då det stog ok trodde jag att det var ok ändå)... efter denna upptäckt så är jag inte speciellt förvånad över att jag inte riktigt gillat det här balsamet heller... Produkterna från Jessicurl vill jag inte skriva nånting om ännu... måste testa lite mer först... så det får bli ett annat inlägg... :biggrin:



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0