Dyrt med flygbild
2011-10-03
14:26:13

När vi flyttade in i huset fick vi ett vykort där det stog att man tagit en flygbild på vår fastighet och ifall man var intresserad av att köpa bilden så skulle man kontakta företaget och så stog det ett namn och mobilnummer... Hela förra veckan ringde jag... och kom inte fram... där emellan hade jag mailat och fick svaret att jo men det är rätt nummer... sen i slutet på förra veckan kom det ett mail igen där det stog att säljaren hade varit bortrest och inte haft telefonen på... ja men vad bra att de sa att jag skulle fortsätta ringa... morr... Hur som helst... jag fick idag äntligen tag i den här nissen... fick svar på pris och hur det funkar... för det står det såklart inget om varken på kortet eller på deras hemsida... och då säger han att han kommer hem till en och visar upp bilden i lite olika varianter osv... och så gör man en beställning... Vi tänkte ju att det skulle ju kunna vara en lite rolig grej... att få en bild på hur det såg ut precis innan vi flyttade in... bilden togs i augusti... och sen kanske man kan köpa en ny bild om några år ifall vi nu gjort nåt med tomten och så... När jag fick höra att priset ligger på mellan 1500-8000 spänn höll jag på att trilla av stolen... sa att nää jag vill inte boka in att han ska komma... måste först kolla hemma ifall vi ens vill betala så här mycket... varpå han kontrar med att själva besöket kostar ju inget... Men det känns ju som att om jag inte vill betala det priset är det väl lika bra att inte ens se bilden... för det får man inte förrän han kommer och hälsar på... urdumt... men jag vet inte... måste nog fundera lite till på det här... Hade ju för allt i världen inte kunnat tänka mig att en bild skulle vara så dyr... :sad:



» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:






 

RSS 2.0